RESEPI BISKUT BROWNIES COOKIES 🍪🍪🍪

Bismillah..
Alhamdulillah..

Memandangkan sekarang ni masih pagi dalam PKP.

lagi 10 Hari nak puasa. 24hb April 2020 Jumaat.

Mesti rata2 nak cari resepi mudah nak buat biskut. Rasa2 tahini mcm raya di tempat sendiri...apa2 pun kita tengokla mcmna.. PKp ni sampai bila sb hari2 ada kes baru.


Saya ada terjumpa resepi yang saya rasa mcm nak Cuba. Tapi tak tahu bila nak buat.
Saya post dulu kat blog ini untuk rujukan saya kemudian Hari . Saya ambil di group tele Ibu Resepi.



========


BROWNIES COOKIES 🍪🍪🍪


Bahan2

🍪700g dark chocolate beryl's
🍪200g buttercup
🍫 Cairkn mggunakn kaedah double boiler..
Da cair biarkn coklat sejuk..

🍪7 biji telur gred B
🍪400g gula perang
🍪1 penutup esen vanila
🍫Dikacau rata menggunakn whisk shj..
Nk guna senduk kayu pn bole je..
Agak2 gula da hancur ,
masukkn adunan coklat yg da cair td..
Kacau lg bg adunan sebati.
Last sekali masukkn

🍪200g tepung gandum ( sy gn brand bunga
Ros).
🍫Gaul adunan sehingga sebati
Masukkn dlm piping bag.
Picit ats macaron mat...
klu xde picit je trus ats loyang.

Bakar dlm oven suhu 150`c 15minit... bgantung pd oven masing2...

Selamat mencuba uolls😘😉

ps: picit piping bag jgn kuat sgt mcm sy k..picit manja2 je tau...
Kang xpasal2 kluar lg monster cookies 🤣🤣

Kredit : Rin Norin

Saya minta halal resepinya ya.. 
Sapa2 yg dah Cuba bolehla Komen..  manis sangat ke..sedap sangat ke.. boleh kita Cuba nnt ..💗

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...